Nesne tabanlı programlama dersi metot kullanımı ile ilgili örnekler ve çözümlü sorular.

Nesne tabanlı programlama metot örnekleri

Metotlar, bir işlem yapmak üzere tasarlanmış kodlar topluluğudur. Program yazarken belli bir işlevi olan kod bloğunu birkaç kez kullanmak gerekebilir. Bu durumlarda aynı kodları program içerisinde sürekli yazmak yerine bu, bir metot olarak hazırlanabilir ve ihtiyaç duyulduğunda kullanılabilir.

Herhangi bir sonuç döndürmeyen bir metot kullanarak dikdörtgenin alanını hesaplayınız? ( C# ' tan WPF application kullanarak yapınız. )

 void alan(int a, int b)
        {
            label1.Content = "Dikdörtgenin alanı : " + a * b + " dır.";
        }
 private void button1_Click(object sender, RoutedEventArgs e)
        {
            int s1, s2;
            s1 = Convert.ToInt16(textBox1.Text);
            s2 = Convert.ToInt16(textBox2.Text);
            alan(s1, s2);
        }

Sonuç döndüren bir metot kullanarak dikdörtgenin alanını hesaplayınız? ( C# ' tan WPF application kullanarak yapınız. )

 
   int alan(int a, int b)
        {
            return a * b;
        }
   private void button1_Click(object sender, RoutedEventArgs e)
        {
            int s1, s2;
            s1 = Convert.ToInt16(textBox1.Text);
            s2 = Convert.ToInt16(textBox2.Text);
            label1.Content = "Dikdörtgenin alanı : " + alan(s1, s2) + " dır.";
        }

Verilen form doldurulduktan sonra kaydet butonuna basıldığında "Bilgileriniz başarıyla kaydedilmiştir." mesajını yazıp, metin kutularını temizleyen uygulamayı yapınız. ( geriye değer döndürmeyen metot kullanarak )

 
 void sil()
        {
            label5.Content = "Bilgileriniz başarıyla kaydedilmiştir.";
            textBox1.Text = "";
            textBox2.Text = "";
            textBox3.Text = "";
            textBox4.Text = "";
        }
        private void button1_Click(object sender, RoutedEventArgs e)
        {
            sil();
        }

Dışarıdan girilen sayının faktöryelini hesaplayan programı geriye değer döndüren metot kullanarak yapınız ?

 
 int faktoryel(int sayi)
        {
            int carpan = 1;

            for (int i = sayi; i > 0; i--)  //for (int i = 1; i <= sayi; i++) alternatif yazım
            {
                carpan = carpan * i;
            }

            return carpan;
        }
        private void button1_Click(object sender, RoutedEventArgs e)
        {
            label1.Content = faktoryel(Int16.Parse(textBox1.Text)); //Convert.ToInt16(textBox1.Text) alternatif yazım
        }

Dışarıdan girilen sayının küpünü hesaplayan programı geriye değer döndürmeyen metot kullanarak yapınız ?

 
 void kup(int sayi)
        {
            int sonuc = sayi * sayi * sayi;
            label1.Content = sonuc;
        }
        private void button1_Click(object sender, RoutedEventArgs e)
        {
            kup(Convert.ToInt16(textBox1.Text));
        }

Yandaki formu hazırlayıp girilen yarıçap değerine göre dairenin alanı ve çevresini hesaplayan programı geriye değer döndürmeyen metot kullanarak yapınız ?

 
 void alan(int sayi)
        {
            int dairealan = sayi * sayi * 3;
            label1.Content = "Dairenin alanı " + dairealan + " dır.";
        }

void cevre(int sayi)
        {
            int dairecevre = sayi * 2 * 3;
            label1.Content = "Dairenin çevresi " + dairecevre + " dır.";
        }

private void button1_Click(object sender, RoutedEventArgs e)
        {
            alan(Convert.ToInt16(textBox1.Text));
        }

private void button2_Click(object sender, RoutedEventArgs e)
        {
            cevre(Convert.ToInt16(textBox1.Text));
        }
  • Yazı Etiketleri :
  • nesne tabanlı programlama
  • metot kullanımı
  • void
  • metot çağırma
  • return metodu
Fare tıklamasını takip eden nesne - AS2 ile
Yazıyı Oku

Fare tıklamasını takip eden nesne - AS2 ile

play() ve stop() komutları - AS2 ile
Yazıyı Oku

play() ve stop() komutları - AS2 ile

startDrag ve stopDrag kullanımı - AS3 ile
Yazıyı Oku

startDrag ve stopDrag kullanımı - AS3 ile

3 boyutlu nesne döndürme - AS3 ile
Yazıyı Oku

3 boyutlu nesne döndürme - AS3 ile

gotoAndPlay ve stop kullanımı - action script ile
Yazıyı Oku

gotoAndPlay ve stop kullanımı - action script ile

Güneş çevresinde dönen dünya - kılavuz katman ile
Yazıyı Oku

Güneş çevresinde dönen dünya - kılavuz katman ile

Menu